wtorek, 4 grudnia 2012

P i e G U s k i !

Obiecałam kiedyś swojemu Przyjacielowi - który jest pedantem, że jak mnie odwiedzi to będę miała porządek... Niestety nie jestem dobra w porządkowaniu małego mieszkania, w którym codziennie przechodzi tajfun w postaci Chłopca...

Więc żeby nie zwracał uwagi na niedoskonałości upiekłam mu i jego całej rodzinie ciastka.
Teraz chcą przepis, więc proszę oto on:


CO? :

  • kostka MASŁA
  • 3/4 szklanki CUKRU
  • 1 JAJKO
  • 2 i 1/2 szklanki MĄKI
  • 1/2 łyżeczki SOLI
  • łyżeczka SODY
  • łyżeczka PROSZKU DO PIECZENIA
  • oraz DODATKI (ja używam orzechów laskowych i dużych kawałków czekolady gorzkiej) w ilości jaką lubię.

JAK? :

  • Masło utrzeć z cukrem, dodać jajko i wymieszać.
  • Dodać mąkę, sól, sód, proszek i znów wymieszać.
  • Dodać dodatki - ponownie mieszamy
  • Z powstałej masy zrobić kulki wielkości orzecha włoskiego, spłaszczyć je i układać na blasze zachowując odstęp.
  • Piec 10 - 15 minut w 180 stopniach.





2 komentarze: